s23

2022 ”Guds rige midt imellem jer”

Var sommerstævnets tema.
Der var 800 tilmeldte til sommerstævne.
Et samlet stævne for Baptistkirken i Danmark og Evangelisk frikirke Danmark (Missionsforbundet)
Der var væsentlig færre tilmeldte til dette års sommerstævne, end der var før Corona. ”Det er vi ikke ene om at opleve,” sagde stævnechef Lars Gaarden. Også andre stævner og festivaler oplever afmatning.
Det blev dog til en dejlig uge på Lindenborg med et alsidigt program, og meget vægt lagt på fællesskab og aktiviteter for hele familien.
Blandt andet var der skruet op for programmet på det, der kaldes Grønningen, hvor der var børnebus, hoppeborg, café og spisesteder.
Stævnet fandt sted på Efterskolen Lindenborg ved Roskilde, fra søndag d. 17. juli kl. 11 til fredag d. 23. juli.
Læs mere om stævnet på baptist.dk
Igen i år var det sommer på Sommerstævnet. Vejret holdt helt til fredag morgen, hvor mange havde pakket forteltet ned om torsdagen i forventning om regn. Programmet havde luft til samvær uden dårlig samvittighed.
Den vidende underviser, Mikael Tellbe fra Sverige, var desværre nødt til at tage hjem til sin syge kone før tid, men han underviste torsdag og fredag ved hjælp af video.
Desværre er undervisningen fra tirsdag og onsdag ikke optaget. Men slides fra denne undervisning lægges ligeledes ud på sommerstævnets hjemmeside, ligesom man kan se billeder fra alle dagene.
Når der blev udtrykt bekymring for stævnets økonomi pga. de færre deltagere, var kommentaren, ”Jeg håber virkelig, at der også er et stævne næste år.”
Desværre måtte flere tage hjem fra stævnet med Covid-19, og andre har sikkert fået det, da de var kommet hjem.
De fleste ankom i løbet af søndag, men ingen er tvunget til at være der længere end tiden rækker, så der skete nogle skift undervejs.
Søndag var de åbningsgudstjeneste allerede kl. 11.00 og om eftermiddagen var der ordinationsgudstjeneste i Evangelisk frikirke. Her blev 8 præster, hvor af de fleste havde været i tjeneste i længere tid, ordineret til tjeneste.

Se programmet her:

Stævnet er naturligvis klar med tilbud til alle aldergrupper. Der er noget til hele familien på Sommerstævne.

Udflugt